Interim Säljchef & Interim Marknadschef

Vi samarbetar med marknadens bästa interima säljchefer och marknadschefer

En interim Säljchef- och Marknadschef är till stor hjälp när en verksamhet står inför en förändring, internationalisering, turnaround, för att bringa reda i oreda, vid en vakans eller när rätt kompetens saknas. En interim Sälj- och Marknadschef kan starta omgående och för med sig erfarenhet, ett tryggt ledarskap och är van vid att driva och implementera förändringar.

Våra interima Sälj- och Marknadschefer har minst 15 års erfarenhet av operativt framgångsrikt förändringsarbete från olika bolag och branscher, oftast i en internationell kontext med en djup kompetens inom bland annat försäljning, marknadsföring och marknadskommunikation. Alla våra Interim Managers är verifierat goda ledare med vana av att hantera akuta situationer där det är nödvändigt att leverera resultat från första dagen. 

Varför välja att engagera en interim säljchef eller interim marknadschef?

En interim Sälj- och Marknadschef är ett tryggt och kostnadseffektivt val när er verksamhet står inför en förändring, integration eller andra situationer när man behöver göra en marknadsanalys, vända en negativ försäljningstrend eller gå in på en ny marknad. En interimare kan även gå in och stötta befintligt team i ett specifikt projekt eller delmoment. 

Har ni en vakans så når ni genom att välja en interimare på kort tid snabba resultat och genomförda förändringar under den tid ni rekryterar en permanent rollinnehavare.  

Läs mer om interimschefer

Vi finns med längs hela vägen

Vi hjälper er att analysera er situation och era behov och identifierar därefter de bästa tillgängliga kandidaterna som finns på marknaden. Under uppdragets gång arbetar vi nära både uppdragsgivare och interimare för att säkerställa en framgångsrik och hållbar förändringsprocess.

Läs mer om Interim Management

När ska man anlita en interim säljchef eller interim marknadschef?

  • Vid en transformation
  • För att genomföra en marknadsanalys
  • Vid expansion på nya marknader
  • För att införa strukturer och processer
  • Vid oro/brist på ledarskap
  • Vid behov av stöttning i specifika projekt
  • Vid en vakans eller sjukfrånvaro

Vilka roller kan en interim säljchef eller interim marknadschef fylla?

Beroende på uppdragets komplexitet och bolagets storlek, kan en interim säljchef eller interim marknadschef även gå in i roller såsom:

  • Försäljningschef
  • Marknadschef
  • Projektledare
  • Digitaliseringsprojekt

Vill du veta mer?