Vårt nätverk

/ Vill du bli en del av vårt nätverk av Executive Interim Managers?

Nordic Interim samarbetar med de främsta Executive Interim Managers i Norden. Som Interim Manager arbetar du under tidspress för att lösa affärskritiska utmaningar och genomföra nödvändiga förändringar.


Tillsammans med Valtus Group och vårt globala nätverk Valtus Alliance är vi den ledande leverantören av Executive Interim Management-lösningar i Europa. Vi hjälper organisationer inom både privat och offentlig sektor att operativt hantera kritiska utmaningar och genomföra nödvändiga initiativ.

Ladda upp ditt CV

/ Är du en av de bästa inom ditt område, flexibel, resultatorienterad och har en personlighet som snabbt vinner förtroende?

Vanliga frågor om Executive Interim Management

Vad är ett interimsuppdrag?

En person med lång erfarenhet av ledarskap och av att driva förändringar i en komplex miljö engageras när företagets egna resurserna inte räcker till vid en utmaning, kris eller behov av en ledare. Uppdragen är generellt sett mellan 6-12 månader långa och är exekutiva roller som CEO, CFO eller HR-Direktör, funktionella specialistroller såsom HR BP, Head of Business Control, eller projekt-/programledning.

Hur blir jag en Interim Manager?

Om du vill bli en del av vårt nätverk så kan du ladda upp ditt CV på denna sida. Du är välkommen att kontakta någon av våra medarbetare om du har fler frågor. Du hittar alla medarbetare här.

Vilka Executive Interim Managers är ni intresserade av?

Vi vill ständigt utöka vårt nätverk med mycket erfarna ledare som har arbetat inom sitt område i minst 15 år. Som en interimare tar du inte ett karriärsteg uppåt i ett uppdrag utan du är snarare överkvalificerad och levererar från dag ett. Våra Interim Managers har roller såsom CEO, CFO, CIO, Head of Supply Chain, Project/Program Manager etc. Den gemensamma faktorn är att de har haft ledande roller på chefsnivå eller kritiska specialistroller.

Kan jag få ett uppdrag även om jag har en fast anställning med uppsägningstid?

Nej, alla våra uppdrag kräver en tillgänglighet på högst 2-4 veckor. Om du är intresserad av att arbeta som Interim Manager men har en fast anställning så är du varmt välkommen att kontakta oss när du är tillgänglig.

Vilken bakgrund behöver jag för att bli en Interim Manager?

Som Executive Interim Manager ska du ha haft ledande roller i minst 15 år, gärna på ledningsgruppsnivå. Du måste ha en mycket stark erfarenhet av att driva förändring och ledarskap i komplexa miljöer och situationer.

Behöver jag ha erfarenhet som Interim Management för att arbeta med er?

Nej, du behöver inte ha erfarenhet från interimsuppdrag. Det finns alltid ett första uppdrag! Du måste dock ha lång erfarenhet av ledande roller i ditt yrke.

Hur är jag synlig i Nordic Interims databas?

Alla kandidater i vår databas är sökbara på flera olika parametrar. När vi söker efter specifika roller eller kvalifikationer får vi automatiskt en bild av alla lämpliga kandidater och deras CV:n. Eftersom det är viktigt för oss att ha en personlig relation med de interimare vi arbetar med har vi en bra överblick över våra kandidater.

Jag bor inte i en storstad, kan jag samarbeta med er ändå?

Absolut, vi har uppdrag över hela Sverige.

Hur långt är ett interimsuppdrag?

Vanligtvis 6-12 månader men det kan vara längre.

Hur bokar jag ett personligt möte med er?

Du kan antingen ladda upp ditt CV på vår hemsida och skriva i formuläret att du vill ha kontakt med oss, eller så kan du kontakta någon av våra konsulter direkt. Vi rekommenderar att du kontaktar Lena Haeger, Anette Ahlstedt, Roger Henrysson eller Helena Forsman i första hand. Du hittar dem här.